Koldskål med jordbær (sukkerfri – og mindre end 150 kcal per portion)

Hvad rimer på sommer? KOLDSKÅL!

Er der noget jeg er hammer vild med, foruden mit avl, mit liv og chokolade – så er det fandme koldskål – og sommer, bevares.

Derfor skal der selvfølgelig også være en opskrift på en – sukkerfri – én af slagsen, på domænet her.

Det skal du bruge

1 liter kærnemælk

3 dl tykmælk (3,5 %)

Skal og saft af 1 øko-citron

2-3 spsk (med top) Sukrin Gold

1 tsk vanillepulver / vanille fra 1 vanillestang

2 past. æggeblommer

Jordbær

Sådan gør du

Æggeblommerne får en tur med håndkraft sammen med Sukrin Gold, og herefter tilføjes alt andet og får en hurtig tur med stavblenderen eller piskeriset.

Skyl jordbær og flæk dem på midten, og top dem ovenpå din koldskål. Jeg elsker personligt også kammerjunker, men hvis man gerne vil spare på kalorierne, og i stedet fyre dem af på en ornli’ balje rosévin i stedet, skal du springer du over 😉

Hele portionen indeholder 740 kcal (uden jordbær). Spiser du 2 dl koldskål + 100 g jordbær indeholder en portion kun 145 kcal. Dvs. der er til 6-7 portioner i denne opskrift.

Du kan også følge mig på Instagram @sydhavnsmor.dk for mere sukkerfri og glutenfri (dessert)inspiration HER, hvis du har lyst 🙂

Comment

  • Dejlig opskrift her i sommervarmen 🙂
    Totalt seje skeer 🙂
    God sommer til du og familien 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *