Sund og nem rabarbercrumble efter senseprincipperne (gluten- og sukkerfri)

Rabarbercrumble

Som I der følger mig på Instagram ved, er jeg begyndt at spise efter senseprincipperne, og ikke blot forbi jeg efter 8 uger allerede havde tabt mig – efter eget tilfredshedsniveau – fabelagtigt godt, men også fordi jeg nu tænker, hvorfor fa’en har jeg ikke prøvet det her før, vil jeg fremover nok dele en del opskrifter der følger senseprincipperne. I dag får I opskriften på en KILLER-rabarbercrumble!

Man kan vel egentlig sige, de ligger godt i tråd med alle de andre opskrifter jeg tidligere har delt, som er sukker- og glutenfrie, forskellen ligger blot i forholdsmængderne i det jeg bager.

Jeg eksperimenterede for nyligt i mit køkken, og det blev til en helt formidabel rabarbercrumble, som jeg simpelthen MÅ dele med jer, for er du SÅ færdig, den blev god!

Det skal du bruge til 1 person 

250 g rabarbergrød

30 g. (glutenfri) havregryn

20 g. smør

2 spsk Sukrin Gold

10 mandler

 

Læs også Sund gluten- og sukkerfri rabarbertærte. Spis den som et fuldt måltid!

 

Rabarbercrumble

Sådan gør du

Rabarbergrøden laves først. Jeg spiser den dagligt som morgenmad, da rabarber tæller som grønt, hvis man, som jeg, spiser efter senseprincipperne. Rabarber indeholder kun 21 kcal pr 100 g, og grøden er meget mættende, så jeg kan ikke forestille mig en bedre morgenmad. Lav evt. en ordentlig røvfuld rabarbergrød, spis noget til morgenmad og lav rabarbercrumble af resten.

Fordel 250 g. grød i bunden af en lille (ca. 10 x 15 cm) form, og lav derefter din crumble, som er super enkel og hurtig at lave.

Hæld dine havregryn i en minihakker, tilføj smør og Sukrin Gold og mix. Hak de 10 mandler med en kniv. Fordel nu crumble og mandler over grøden og stil formen i ovnen i 25 minutter, til du kan se crumblen er gylden på toppen. Tag den ud af ovnen, lad den køle. GUF!

OBS – Denne portion svarer næsten til et fuldt måltid efter senseprincipperne. Du mangler blot HF 3 (protein), dvs. du fx kan gafle to æg og så spise denne rabarbercrumble som ‘dessert’ – voilá, så har du indtaget et fuldt, nærende og sundt sensemåltid, endda med super god samvittighed.

 

Kommentarer (6)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *