Byens bedste alternative brunch - Sydhavnsmor.dk

Skræddersyet kosttilskud til dit personlige behov – Sydhavnsmor.dk

Reklame for Zentabox

Reklame for Zentabox

d657f0cf-1776-4498-9a03-dd70668af1eb4e2c8983-5ad1-44e9-a107-d1c9c99168e363050e85-f31b-4581-8bfe-be83bd9d3f4d

For et par måneder siden var jeg til lægen fordi jeg meget længe havde følt mig helt blæst omkuld af træthed. Det lagde dem af jer, der følger mig på Instagram, måske mærke til? 😉 Jeg havde i noget tid desuden haft en trykken i venstre side af maven, og Google, den dramatiker, fortalte mig at jeg snildt kunne have tarmkræft. Heldigvis afværgede min læge min bekymring, og mente at det var mine tarme der drillede. Hun sagde “den største folkesygdom blandt kvinder i din alder, er mor-træthed”. Aha! Jeg havde lissom’ selv pakket dén tanke både ind og ud adskillige gange, men tænkte alligevel, når jeg kiggede på mine mega stylede kolleger og friske, flotte veninder, at det nok ikke var helt normalt at være SÅ bombet? Men jo, det er det åbenbart, hvis man har (aktive) små børn. Man er TRÆT. Så træt at man nogle gange tror man er – dødeligt – syg.

Men hey, der er håb derude! 🙂 For herefter lavede jeg lavede en personlig sundhedsprofil på Zentabox. Vi mennesker er jo ikke ens, og derfor kan vores vitamin- og kosttilskudmangel være meget forskellig. På Zentabox svarede jeg på nogle spørgsmål om mig selv, fx hvor meget motion jeg dyrker, om jeg ryger, hvor mange gange om ugen jeg spiser fisk, om jeg spiser mørk kød, om jeg føler mig stresset, og hvor mange gange i ugen jeg spiser slik. Det er super enkelt. Jeg overvejede at lyve, fordi jeg tænkte min score nok ville blive en del svagere med sandheden. Jeg synes det var et mega spændende spørgeskema – og jeg svarede naturligvis helt ærligt, for jeg ville jo for fanden kun snyde mig selv 😉

Derefter fik jeg skræddersyet mine optimale vitamin- og kosttilskud. Jeg fik en sundhedsscore på 47 % af 100, og blev anbefalet at tage Omega 3, Immune Me – en stærk kombination af mælkesyrebakterier til min (ofte oppustede) mave og zink der medvirker til et normaltfungerende immunforsvar, samt Iron Lady der er specielt designet til at modvirke mangel på jern, så jeg kunne reducere min træthed, plus IBoost til at styrke mit naturlige forsvar og fordi jeg nogle gange har lidt problemer med mine led (gamla!). Jeg er ikke helt blank på området angående kosttilskud og vitaminer, og det gav derfor rigtig god mening for mig, at tage netop dé kosttilskud, som jeg har det. Men det kan alligevel være noget af en jungle at finde rundt i, hvilke der er de rigtige for mig, synes jeg. Pillerne leveres i en vildt lækker indpakning, og det er så praktisk, for pillerne ligger i små poser med mit navn på. Nu behøver jeg ikke længere sådan en plejehjems-pillebox 😉

Min kost indeholder åbenbart for lidt af “the good stuff”, som sundhedsprofilen kalder det. Altså grøntsager. Jeg troede egentlig at jeg var ret godt med dér, men indså også da jeg klikkede løs på spørgsmålene, at jeg måske ikke spiser de 600 g. grønt om dagen pt. Jeg kører rimelig mange leverhakkere ind for tiden, da jeg har alt for meget om ørerne. Det ikke altid at man lige har overskud til at hakke kålhoveder og blende hummuser. Jeg synes det er vigtigt at nævne, at kosttilskudene også er allergenefri, glutenfri, laktosefri, GMO Fri og selvføgelig GMP Certificeret. Dvs. at langt de fleste af os tåler dem 🙂


4. januar 2018

Jeg må virkelig anbefale, at lave en sundhedsprofil hos Zentabox. Både fordi det er super sjovt at se ens resultater – man får jo en omfattende personlig analyse af ens sundhed. Og det tager kun ca. 10 minutter at lave den. Samtidigt har jeg været meget glad for at tage mine kosttilskud, og synes det er nemt at huske, fordi jeg spiser dem hver morgen, sammen med min morgengrød. Det er helt gratis at lave sundhedsprofilen HER, hvis du lissom jeg er sucker for den slags, og godt kunne tænke dig at få mere overskud og energi i hverdagen 🙂 Og vil du også prøve Zentabox har jeg helt særligt fået lov til at give jer 25 % rabat på de første 2 måneder med koden: Sydhavnsmor18. Priserne ligger fra 149 kr/md. (uden rabatkoden) og der er ingen binding 🙂 Jeg betaler 190 kr inkl. fragt (før rabatten) om måneden for min Zentabox som indeholder ovenstående 5 forskellige vitaminer.

Det er nu mere end 2 måneder siden at jeg skrev ovenstående, og har siden da spist mine vitaminpiller hver dag. Jeg er virkelig overrasket over hvor godt jeg har fået det, at jeg ikke længere falder i søvn hver aften når jeg putter unger, blacker ud i sofaen kl. 14 (hvilket kan være en farlig (u)vane som selvstændig), at jeg generelt har et langt større overskud både arbejdsmæssigt og ikke mindst sammen med familien, som er aller vigtigst for mig. Før kunne jeg slet ikke overskue at læse en bog, eller spille et spil med ungerne uden at gabe højt og kun tænke på hvornår de skulle kastes i seng. Nu står jeg (for det meste! 😉 ) gerne op og hygger med ungerne, uden at være en vildt træt og irriteret mor. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men jeg har fundet ud af hvor vigtigt det er for mig, at jeg får dækket mit vitaminbehov for at fungere optimalt. Og selv min familie har kommenteret på mit overskud! Selvfølgelig kan man ikke bare tage vitaminerne, undgå søvn og kun drikke cola og så få det godt, men for mig har det virkelig gjort en forskel at tage mine personlige kosttilskud 🙂

e7f817c3-8c81-47c4-aed0-ef63f0d475b3





Du kan følge Sydhavnsmor på FacebookBloglovin’ og Instagram 🙂

   

1 kommentar

  • Josephine

    Jeg tager et kosttilskud, bare for at være sikker, for det er heller ikke alle dage, jeg når de 600 g. Men har lært meget af vegetarsøsteren. Vi er forskellige, men da den røde peberfrugt lige er blevet kåret som verdens sundeste grøntsag er det på sin plads at nævne, at blot to ringe rød peber vil dække det gennemsnitlige daglige C-vitaminbehov for en voksen. De daglige tricks til at få mere grønt ind i kosten er enkle og nemme. Rød peberfrugt på ostemaden. Agurk og rødbede på leverståhejen. Tre gulerødder i små stave som snack bliver nemt til 200 g. Bagte auberginer som ekstra lag i lasagnen. Evt. et lag grillede røde peberfrugter. Lave grøntdeller af rester af lidt udkogte grøntsager. Fintsnittet hvidkål og gulerod med rosiner og sennepsdressing som nem salat. Grønlangkål som nemt tilbehør til økologisk medister. Masser af persillerod i boller i karry, der laves med kokosmælk. Jeg oplevede nemlig også, at jeg ved sammenligning med vegetarsøsteren spiste for lidt af de grove grøntsager, og over tid har jeg lært lidt tricks, som nu føles helt naturlige, uden at jeg nægter mig selv ret meget.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

Byens bedste alternative brunch - Sydhavnsmor.dk