May

May

Følg mig på instagram @sydhavnsmor.dk

10 sunde mellemmåltider på max 100 kcal

I øjeblikket har jeg et tilbud, hvor jeg sælger min vægttabspakke inkl. 8-ugers online kostvejledning for 650 kr (halv pris af normalpris). Det er et tilbud jeg kører frem til d. 15/8, som mange er sprunget på, fordi Corona har givet flere af os nogle ekstra kilo at slæbe rundt på. I pakken hører der 3 kostplaner med eksempler på mad til tre fulde dage (5-6 måltider), byttelister så dagene ikke bliver ens, min e-bog Kager – hver dag, og nogle måltidsforslag + en mellemmåltidsbytteliste. Sidstnævnte indeholder eksempler på hvad du kan spise som mellemmåltid på 100 kcal. Det hele handler om at holde sig mæt hele dagen så man ikke vælger de ‘forkerte’ valg, og dermed skovler en ordentlig balje kcal indenbords. Her er 10 sunde mellemmåltider på max 100 kcal, som jeg ofte selv kører ind i skrutten, når jeg er småsulten mellem et af mine tre hovedmåltider.

Hvis du vil hoppe med på de 8 ugers online kostvejledning så køb vægttabspakken her eller skriv en mail til kostvejledning@sydhavnsmor.dk og oplys om alder + vægt så du får de planer der passer til dit BMR. Det koster 650 kr som skal overføres via mobilepay til 612963 (Sydhavnsmor.dk). Du skal starte forløbet op senest d. 15. august og får ugentlig sparring via mail.

10 sunde mellemmåltider på max 100 kcal

Vandmelon

Min søde kollega Maria-Therese, der netop har smidt nogle kilo ved at have fokus på sin kost, har skrevet et fint indlæg om ikke at sulte sig, men blot tage nogle valg. Hun har spist rigtig meget vandmelon under sit vægttab som mellemmåltid. Det mætter godt og indeholder få kcal.

325 g vandmelon (uden skræl) = 100 kcal

Kager - hver dag
På billedet ser du en brownie fra bogen “Kager – hver dag”, alle stykkerne på billedet indeholder til sammen max 500 kcal.

1 muffin fra min kagebog Kager – hver dag

Sunde kager med grøntsager er ikke ensbetydende med tør, kedelig, smagsløs kage. De fleste af os elsker kage, men ved godt at vi ikke kan spise løs af dem dagligt, uden det går ud over vores sundhed og vægt. Men dét har jeg løsningen på, for de 20 kager du kan finde i min e-bog “Kager – hver dag” kan nemlig spises med god samvittighed – hver dag! Også selvom du er på slankekur eller fører en sund livsstil.

Kageopskrifterne er lavet til én person, er snaskede og fulde af smag, og indeholder mellem 100 – 200 gram grøntsager. Hver kage / alle muffins (6 stk.) i én opskrift indeholder max 500 kcal.

Kagerne har den ‘rigtige’ makronæringsfordeling, dvs. at du kan spise med i stedet for et komplet morgenmåltid, frokost eller aftenmåltid, og samtidigt få både grønt, fibre, protein & fedt.

Så spiser du en muffin eller 1/5 af en kage fra kagebog, som fx kan være med gulerod, banan eller chokolade, så får du altså mindre end 100 kcal.

Saltkaramelis

Næsten dagligt spiser jeg saltkaramelis til morgenmad. Jeg er simpelthen ekstremt tosset med smagen og tanken om at jeg skovler grønt ind, alt imens jeg bare savler af begejstring, OG bliver mæt, fordi proteinindholdet er tårnhøjt, er ikke noget der gør oplevelsen dårligere 😉

Isen er lavet på proteinpulver og frossen blomkålsris. Selv mine børn elsker det! Jeg er sikker på at det heller ikke ville være skidt at prøve andre smagsvarianter af proteinpulver, hvorfra jeg køber mit proteinpulver (find opskriften her).

Hvis du laver en halv portion af denne store mængde saltkaramelis, får du max 100 kcal.

Koldskål med jordbær

Jeg elsker, elsker, elsker koldskål! Cheasy har lavet en kaloriefattig udgave, som jeg i hvert fald er stødt på i fx Netto, der indeholder 40 kcal pr 100 g.

Spiser du 2 dl Cheasy koldskål med 60 g friske jordbær får du et lækkert, sundt mellemmåltid på 100 kcal.

Hjemmelavet smoothie

Vil du gerne drikke dit mellemmåltid er en god & nem smoothie hurtigt lavet ved at blende 150 g frugt + 100 ml minimælk evt. med et nip vaniljepulver. Jeg bruger denne blender, som er den bedste jeg har prøvet 🙂

Portionen indeholder ca. 100 kcal.

Københavnerstang-smoothie

Københavnerstang smoothie

Elsker du også isen, Københavnerstang? Jeg gør! Og denne smoothie, som jeg har delt opskriften på her, er knald lækker.

Smoothien indeholder kun 70 kcal pr person.

Cheasy skyr med vanilje og æble

Et virkelig mættende mellemmåltid er skyr med æble. Jeg er personligt stor fan af Cheasys vanilje, som kun indeholder 60 kcal per 100 g.

Mix 1 dl skyr vanilje fra Cheasy sammen med 1 lille æble, hakket i tern, så har du fået et godt, fiberrigt og mættende mellemmåltid på 100 kcal.

Omelet med revet squash

Hvis du har lidt mere tid, og er lige i nærheden af et komfur, så kan en omelet med revet squash være toplækkert og meget mættende.

Du skal blot mixe 1 lille æg med 1 ekstra æggehvide og en håndfuld revet squash (der er knuget for væske), sammen med lidt salt & peber og evt. lidt tørret chili og lidt friske krydderurter, som koriander, persille eller purløg. Hæld massen på panden og steg i minimalt fedt ( evt. på slip-let pande, som ikke kræver fedtstof). Så har du fået 100 kcal og bliver dejlig mæt.

Råkostsalat af gulerod, æble og rosiner

Man glemmer, eller det gør jeg i hvert fald, hvor lækkert sådan en råkostsalat egentlig er. Riv 100 g gulerod sammen med 1 æble og tilføj 1 spsk. rosiner – spis. Så har du fået en lækker råkostsalat på ca. 100 kcal.

De grønne proteinboller indeholder kun 60 kcal stykker

En grøn proteinbolle med ost

En af mine aller mest populære opskrifter på domænet her, er mine grønne proteinboller. Opskriften er læst flere hundrede tusinde gange og jeg ved at mange spiser dem dagligt, med en skive ost på toppen.

Spiser du én proteinbolle (der er melfri) med 2 tynde skiver fedtfattig ost (max 18 % fedt) på, får du ca. 100 kcal.

Find en masse sundere, melfri og sukkerfri opskrifter her.

Del på facebook
Del på Facebook

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

Få de sidste nyheder direkte til din mail

May

Velkommen! Jeg hedder May, er 37 år, gift med Martin og mor til Uma fra `12 og Sofus fra `14. Når jeg ikke vander blomster i mit lille bådhus i Københavns Havn eller ripper nettet for nye rejsemål, bager jeg tonsvis af kager – gerne den slags man kan spise hver dag med god samvittighed, uden mel og sukker. Her på Sydhavnsmor.dk deler jeg et hav af sundere opskrifter, rejse- og kulturoplevelser, guider til DIY’s og en masse andet.

Populære indlæg

Webshop

Instagram

Scroll til toppen