Følg Sofie og Tildes kostforløb og vægttabsrejse

Det næste stykke tid kan I følge med i Sofie og Tildes kostforløb og vægttabsrejse. De har begge meldt sig til et kostforløb hos mig. De vil fortælle jer om forløbene, så I kan få en indsigt i det gode og svære ved at være under en vægttabsrejse. Sofie og Tilde er ikke på slankekur – men de er ved at lægge deres kostvaner om, så de kan komme ned i vægt og efterfølgende holde vægten.

Undervejs fortæller pigerne om kostforløbet på min Instagram der er tilknyttet min kostvejledning @sydhavnenskostvejledning. I kan følge med HER. Men selvfølgelig vil vi også vise resultater og fortælle om det hele her på bloggen, ca. en gang i måneden. I skal selvfølgelig også præsenteres for de skønne piger:

Tilde, 23 år.

Tilde er 187 cm høj og vejer ved start af forløbet 85,6 kg. Hun bor i Hvidovre. Tilde er single og arbejder i en børnehave. Hun er ved at uddanne sig til pædagog.

Tildes BMI er 24,5.

kostforløb og vægttabsrejse

Sofie, 31 år.

Sofie er 168 cm høj og vejer ved start af forløbet 76,5 kg. Hun bor i Roskilde med sine to drenge Anker 6, Otto 3 og hendes mand Jesper. Sofie arbejder som sygeplejerske.

Sofies BMI er 27,1.

Mine kostforløb henvender sig til alle – både dem der skal tabe sig mange kilo og dem der skal tabe sig få. Singler, ældre, unge og familiemødre/fædre. Maden Sofie og Tilde skal spise i mine forløb er helt almindelig mad, som de spiser i forvejen. Jeg tager selvfølgelig hensyn til deres særlige behov og ønsker, spiser de kød, har gluten- eller laktoseallergi osv.

Jeg sætter ikke Sofie og Tilde (eller andre af mine kunder) så langt ned i et kalorieindtag at de føler sult. Det er heller ingen quick-fix. Man kan tabe sig hurtigt, hvis man er meget aktiv, eller hvis man skal i gang med et stort vægttab, men jeg sætter ingen af mine kunder ned i et kalorieindtag der er uansvarligt eller uholdbart. Mad er kroppens energi, og vi har brug for energi for at præstere.

Alt efter vægt og aktivitetsniveau er det realistisk at tabe sig mellem 0,5 – 1 kg om ugen afhængig af din vægt.

Tilde har fået en skræddersyet kostplan på 1700 kcal, der indeholder 6 måltider fordelt over hele dagen. Tilde fortæller:

“Da jeg i 2015 gik ud af gymnasiet vejede jeg de 76 kg og da jeg så begyndte at arbejde i institution i mit sabbatår, så tog det fart, da man spiser hele tiden – enten brød med smør eller kage i personalestuen 

 Jeg har altid været monster madglad og haft en meget sød tand! 

Jeg er overhoved ikke kræsen, jeg kan bare ikke tåle ananas og tomater

Jeg har svært ved at få motioneret, så det er desværre ikke noget jeg rigtig får gjort…

Når jeg kigger på min kostplan synes der er meget mad. Jeg synes at kostplanen er overskuelig og god!”

Sofie har ligeledes fået en skræddersyet kostplan, der passer til hendes ønsker og behov. Hendes kostplan er på 1500 kcal, fordel over 6 måltider. Sofie fortæller:

“Efter 2 børn så er kiloene bare langsomt kommet snigende. Har egentlig aldrig rigtig tænkt så meget over hvad jeg har spist. Men nu vejer jeg bare en del mere end jeg nogensinde har gjort, mit tøj strammer og jeg er træt af det. 

Jeg syntes egentlig at jeg spiser rimeligt sundt og varieret – det handler nok om for store portioner og mange små snacks i løbet af dagen! Og at jeg meget sjældent siger nej tak til slik og kage .

Mit drømmemål er omkring 65 kg tænker jeg.. 

Jeg har meldt mig til et kostforløb hos May fordi jeg tænker at det er motiverende at have en som følger med. Som jeg skal stå til regnskab for. Det er enormt nemt at droppe et vægttab,, hvis det kun er en selv som ved det. 

Jeg tror det sværeste bliver ikke at spise kage, slik mm. på arbejdet, hvor det som regel bugner med den slags… 

Jeg syntes faktisk at kostplanen ser meget rimelig ud! Jeg tror ikke, at jeg kommer til at gå og være sulten. 
Dejligt at der er lagt mellemmåltider ind 3 gange om dagen.””

Jeg glæder mig MEGET til at følge pigerne og vil du gøre det samme så hop over på @sydhavnenskostvejledning på Instagram HER og følg deres vægttabsrejse på tæt hold – jeg er sikker på at det bliver inspirerende og måske de også får lyst til at dele nogle tips og gode opskrifter undervejs 😉

Begge piger har fået lavet en skræddersyet kostplan, som vi sammen har gennemgået. Desuden har de fået “måltidsbyttere” og forslag til opskrifter efter deres behov. Hver uge skal de vejes og de får støtte og vejledning igennem hele forløbet, til de har opnået deres mål. Herefter er planen at vi fortsætter et stabiliseringsforløb, så de lærer at navigere i deres nye livsstil, uden at tage kiloene, de har tabt, på igen.

Forresten…!

Meget snart bliver det muligt at købe basisplaner hos mig, dvs. planer der passer til dit hvilestofskifte (BMR) og som kan guide dig til en sund kost, hvor du samtidigt taber sig (mellem 0,5-1 kg/ugen). Basisplanerne kommer på 1300,1400,1500,1600 og 1700 kcal. 1 plan inkl. bytteliste og guideline koster 300 kr, 3 planer inkl. bytteliste, guideline og min e-bog “Kager-hver dag” koster 650 kr. Basisplanerne er oplagte til dig der gerne vil i gang med det samme, som ikke har økonomisk mulighed eller har lyst/brug for et forløb. Med basisplanerne kan alle være med – også jer på SU, pension osv.

Fordelen ved at købe 3 frem for 1 basisplan er at du kan skifte mellem planerne, således at dagene ikke bliver for ens. 1 af de 3 basisplaner, når du køber 3 planer, er en weekendplan, dvs. at maden denne dag er ekstra lækker – men selvfølgelig stadig tilpasset dit BMR 🙂 Skriv endelig hvis du ønsker at købe basisplanerne – de er klar om 10 dages tid! 🙂

Har du andre spørgsmål til forløb og kostplaner så send mig endelig en mail på mayskostvejledning@gmail.com! 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *